Rårakor, växthus och Händel

Som ni redan vet tog jag i torsdags en liten paus från allt vad ekonomistyrning och företagssimulering heter och satte mig på tåget mot Örebro. Här kommer en liten sammanfattning på vad som hände där:

Mamma var ledig och mötte mig vid tåget. Vi hade bestämt oss för att äta lunch på Rosengrens skafferi som ligger i samma lokaler som Länsmuseet. De har vegetarisk buffé på vardagarna och jag var sugen på att prova.
DSC04978
Det var ett bra beslut, jämrans vad gott det var. Tips tips!
DSC04969
Erik mötte upp mig och mamma när han var klar med skolan, vi åkte hem tillsammans och jag däckade totalt i soffan pga hade sovit knappa fem timmar natten innan. Simon kom hem senare på kvällen men jag minns inte ens vad jag sa till honom, rolig syster va?
DSC04991
Dagen därpå var jag lite piggare och satt bland annat och köttade portfolioskapande och krönikeskrivande på Lill Annas, men det vet ni ju redan.
På kvällen var det dags för den största anledningen till att jag åkt hem: Erik skulle vara tenorsolist när Kulturskolan och Karolinska skolan framförde Händels Messias. De höll till i min gamla arbetsplats Nikolaikyrkan, som är så himla härlig och var knökfull kvällen till ära.
DSC05006
Mamma och pappa var förväntansfulla.
DSC05003
Det var helt fantastiskt och efter konserten blev det stående ovationer och jubelrop.
DSC05013
Dagen därpå hade vi bestämt att “göra någonting”. Tanken var en promenad på något naturskönt ställe, men eftersom Örebro drabbats av en riktig Öresundsvind så var det inte så lockande att ge sig ut och vandra allt för långt. Istället tog vi en sväng i Stadsparken och började på Stadsträdgården där det var så här fint.
DSC05023
DSC05024
Har man ingen som kan ta en bild på en får man göra det själv, som jag brukar säga.
DSC05036
Efter promenad och middag däckade jag i soffan (igen). Jisses vad jag sovit denna helg, jag antar att det behövdes. Nu är jag tillbaka i Helsingborg och har två fjuttiga skolveckor kvar innan flyttlasset går mot Stockholm. Spännande och pirrigt som attan.

Av någon anledning hade jag himla svårt att komma ihåg kameran vid tillfällen när jag verkligen velat ha den. Förutom restaurangbesök, konserter och växthuspromenader hann jag nämligen också med att äta frukost med Emma, luncha med Ida och promenera med Kajsa under dom futtiga dagar jag var i Örebro. Men det fick jag som sagt inga bilder på, så ni får väl föreställa er.
Det var väldigt fint i alla fall.

5 thoughts on “Rårakor, växthus och Händel

  1. låter som en välbehövlig och nice helg! och hallå! Kul med stockholmsflytt, du kommer älskat! 😀 (ny läsare så det här kanske var en jättekonstig kommentar, haha)

  2. Pingback: När det vankades bröllop | Hej!

Leave a Reply

