Håkan, lemonad och musslor.

Hallå onsdag! Idag tycker jag att vi tar en titt på hur de senaste veckorna sett ut genom mobilen.
Processed with VSCOcam with p5 preset
För ett tag sedan fyllde Nora år och det var Håkan Hellström-kväll på Smålands. Möjligen ett litet antiklimax efter att ha köat i drygt en timme, men ändå rolig kväll.
Processed with VSCOcam with c1 preset
Det har blivit många tågresor Lund – Helsingborg och ibland är det superfint utanför fönstret. Dessutom är det min bästa djurspottingsstund, har sett både hjort och örn vilket ändå är rätt häftigt. Kommer nog sakna den skånska slätten lite ändå.
Processed with VSCOcam with f2 preset
Sista kvällen mamma och pappa var här åt vi middag på Bishop Arms på Elite Hotel Mollberg. Jag tog moules frites och det var så gott så jag nästan svimmade.
Processed with VSCOcam with c1 preset
I fredags firade vi avslutad ekonomistyrningstenta (vilken jag klarade, woop woop!) med häng hos My och dans på T-bar. Nora var peppad!
Processed with VSCOcam with c1 preset
På lördagen var jag lite mindre peppad pga dålig sömn och mycket bubbel så eftermiddagen bestod mest av lemonad och filmer i sängen.
bild 2(14)
Och i morse provade jag chiapudding för första gången. Så himla gott ju!

Idag skiner solen och i parkerna har det börjat blomma så smått. Snart, snart, snart är nog våren här på riktigt och vi slipper det himla mörkret. Det ser jag fram emot.

2 thoughts on “Håkan, lemonad och musslor.

  1. så chiapudding är gott ändå? hört så mycket olika om det och jag undrar om det liksom är värt? känns gott om man får till det men att det är så himlans mycket meck med ingredienser och prepp typ. (men VERKAR helt klart lyxgott)

    • jag tycker det! kan tänka mig att det kan bli lite slajmigt om man har för mycket vätska men annars smakar det mest bara efterrättigt och bra. det som är gött är att man kan välja lite hur mycket man vill krångla. jag blandade bara 3msk chiafrön 2dl havredryck och en del vaniljpulver och lät stå över natten och åt det med hallon, pumpafrön och lite utblandat jordnötssmör (för konsistensens skull), superlätt!

Leave a Reply

