Finbesök och suddiga foton

Som den uppmärksamme läsaren kanske förstod av onsdagens inlägg har Marcus åkt tillbaka till USA nu. Det känns superpissigt och inte alls speciellt kul faktiskt. Eftersom han denna gång antagligen ska stanna över sommaren (och sen typ för evigt??) och jag har praktik snart och sen måste sommarjobba innan jag flyttar dit i höst kommer vi antagligen inte ses förrän i augusti. Alla med någon form av korrekt tidsuppfattning förstår att det är väldigt långt till augusti. 189 dagar för att vara exakt. Det suger så mycket.

Hur som helst, innan han åkte hälsade han på mig här i Helsingborg i nästan två veckor. Det var mysigt och liksom lite speciellt att bo tillsammans på riktigt igen, om än bara för ett kort tag. Som jag skrev tidigare så glömmer man bort hur härligt det är eftersom att den mesta av tiden spenderas på olika kontinenter. När vi väl träffas sker det allt som oftast i våra föräldrars hem (jättemysigt men inte riktigt samma grej). Jag var fruktansvärt dålig på att föreviga detta ovanliga fenomen med kameran, men vi kan kika lite på vad vi gjorde med hjälp av sånt som fastnat i mobilen:

Han rullade in på Lund C på lördagkvällen och vi begav oss på direkten mot My tillsammans med Hanna. Vi hade nämligen bestämt, tillsammans med några fler från klassen, att det var dags för ett nattligt Malmöbesök igen. På Moriskan var det nämligen indie/pop/post-punk-kväll och det kan man ju inte missa! Vi dansade och sjöng, fick glitterstjärnor att pryda kinderna med och avslutade kvällen med falafel innan vi tog tåget hem när natten började bli morgon.
Processed with VSCOcam with c1 preset
En annan dag skulle jag och herrn gå på bio. Vi hade pratat om detta nästan en vecka och kom inte riktigt överens om vilken film som var värd att lägga tid och pengar på. Det slutade med att vi singlade slant. Mommy (och Marcus) vann, och så här efteråt är jag glad för det. Tips på bra men ganska tung film!
bild 4(1)
I lördags tog vi båten och tåget mot Köpenhamn.
Processed with VSCOcam with c1 preset
Där började vi med att gå i affärer och jag chockade mig själv med att shoppa TRE saker (???). Här testar Marcus pennor på Hay, som för övrigt är ett superKöpenhamnstips, ville ha allt.
bild 1(7)
På kvällen tänkte vi äta middag på Paté Paté i Köttbyn, men det var tvärfullt. Istället gick vi till Mother, där var det lite väntetid men det gjorde ju inget när man kunde dricka prosecco i en vardagsrumsbar så länge.
bild 1(8)
Trots den stabila lunchen på RizRaz (också hett tips!) var vi superhungriga när maten kom. Och det var väl gott, men inte den kulinariska succé jag förväntat mig grundat på rekommendationer. Mysigt ställe dock, plus för alla engelsktalande italienare vilket skapade *genuin känsla*.
bild 2(7)
Kvällen innan han skulle åka tyckte jag att en lyx(student)middag var på sin plats. Det har av någon anledning blivit lite av en tradition att äta tapas precis innan vi skiljs åt, och denna gång var inget undantag. Det blev kanske lite mer random plockmat än regelrätt tapas, men gott var det hur som.
Processed with VSCOcam with c1 preset
Förutom ovanstående har vi mest spenderat tiden med att kramas, kittlas och pussas eftersom det är mysigt och så himla länge tills man får göra det igen.
Processed with VSCOcam with c1 preset

4 thoughts on “Finbesök och suddiga foton

  1. vad ni är fina!! så himlans tråkigt att det är sån tid kvar tills ni ses igen, men PEPP att du flyttar hit sen!! ska bli fint att heja på dig : ) satt på samma plan som marcus tillbaka hit, suck, så försenat och segt.

    • Åh tack! Ja det är jäkligt segt men orimlig pepp på att flytta sen! Ska bli så roligt/fint/mysigt/spännande att stanna i SF längre än två veckor. Och ja shit vad drygt med flyget, speciellt när man vet att det väntar en resan på 10 timmar kan jag tänka mig. Hoppas det löste sig smidigt att ta sig in till stan!

Leave a Reply

