Nya platser, nya äventyr

Just det! Jag vet inte om jag sagt det till er men jag har bara två månader kvar i Helsingborg för den här gången. I slutet på mars flyttar jag nämligen till Stockholm! I tio veckor ska jag praktisera på min drömpraktikplats, en PR-byrå som verkar perfekt för det jag vill göra när jag väl börjar jobba om något år. Det ska bli så kul och förhoppningsvis superlärorikt, men det är inte utan att jag redan börjar bli lite nervös. Hur som helst känns det peppigt att flytta till Stockholm igen, om än för bara ett litet tag. Det finns så mycket jag ser fram emot att göra där (förutom själva praktiken då):

– spendera söndagarna på Fotografiska och Moderna museet
– upptäcka nya favoritbarer
– äta lunch på La Neta som ligger farligt nära jobbet
– promenera genom en Kungsträdgård fylld av körsbärsblom
– hälsa på faster, farbror och kusin söder om stan
– lyxa med frukost på Petite France
– ta bussen ut till Artipelag och andas skärgårdsluft
– få besök av vänner och familj och unna sig något härligt bara därför
– cykla genom Hagaparken mot jobbet och se växterna vakna till liv efter vintern
DSC02407
Dessutom ska jag dela lägenhet med Ida vilket i sig känns väldigt härligt. Jag tror att det blir en bra vår, det känner jag på mig.

Leave a Reply

