Torsdagslista

jag heter anna linnéa berglund. anna från mammas mormor, linnéa från farmor och Berglund från pappas sida av släkten. Mamma heter Skarin så funderar lite på att lägga till det också.

Jag är just nu lite vemodig för att Marcus precis åkt. Det är bättre än vad det hade kunnat vara men jag har nog inte riktigt fattat det än heller.
DSC04305
Jag är duktig på att pusha mig själv när jag tränar. Att skriva. Våga vara mig själv och göra sånt jag vill. Mysa.

Jag tycker inte om att misslyckas. Det händer ju ibland så måste nog träna på att acceptera att man inte alltid kan vara bäst och att det är okej att inte komma först jämt.

Jag är jättedålig på dialekter. Jag kan EN och vägrar ens försöka härma någon annan.
DSC04415
Jag läser bloggar ganska mycket, men mindre än förut. Följer en blogg antingen för att personen som skriver den är kreativ/spännande/verkar ha ett häftigt liv eller för att hen är jämrans rolig. Ida är mitt nyaste guldkorn, klicka om du vill skratta.

Jag gillar doften av chili och vitlök som steks i olivolja, att hänga med familjen, träna tills jag nästan vill dö, lukta Marcus i den där lilla gropen mellan hals och nyckelben, söta djurungar, barn, böcker.
DSC02536
Jag sjunger ganska ofta men inte så organiserat now a days, brukar sjunga med Erik när jag är hemma mest. Men någon gång ska jag laga min synth och då blir det andra bullar.

Jag önskar mest av allt fred och frihet åt alla. Faktiskt. Och mer ego att allt ska lösa sig med SF och framtiden och jobb och sånt. Plus att alla jag älskar ska vara kvar hos mig och aldrig försvinna.

Jag är inte speciellt bra på att förlora, eller ha fel. Hatar det verkligen /mogen_tjej_91

Jag pratar ofta med Marcus, Hanna, Erik. Och resten av min familj ändå ganska ofta. Är alldeles för dålig på att ringa till Örebrokompisarna tyvärr.
DSC03662
Jag tycker om att bo tillsammans med Marcus. Alltså på riktigt är det så himla himla mysigt och härligt. Man glömmer så lätt bort det när största delen av året spenderas på olika kontinenter.

Jag är beroende av internet om något, annars är jag provocerande beroendefri.

Jag har helst på mig sånt som är skönt och snyggt på samma gång. Just nu vill jag bo i den polotröja jag köpte i Köpenhamn i lördags. Cashmere kan ju vara det bästa någonsin.

Jag dricker vatten, även om jag borde dricka mer. Annars gillar jag vin (rött smakrikt och fylligt, friskt vitt och fruktigt bubbel) och ginger beer.
IMG_2359
Jag lyssnar på podcasts. Älskar poddar och klämmer lätt tio i veckan. Så bra när man bor själv och inte vill känna sig ensam.

Jag kan inte förstå att jag har en så fantastisk familj + pojkvän. Är så orimligt lyckligt lottad som har dem.

Jag blir arg orättvisor. Rasistiska skämt. När någon tar sig rätten att kommentera/ta på någon annans kropp utan tillåtelse. När internet inte funkar. Vad som helst som inte funkar egentligen.
IMG_2332
Jag är rädd alldeles för trånga utrymmen och denna himla kaostid som är nu. Fast den är ganska fin också, måste jag tillägga.

Leave a Reply

