Lucka 11: En bild på en person du saknat i år

bild(6)
När man flyttat till en annan del av landet långt bort från sin hemstad finns det många att sakna. Förutom Marcus och min familj har jag den här hösten saknat Sandra så himla himla mycket. Att i text beskriva hur mycket någon betyder för en resulterar oftast i klyschor och “vi har hört den förut” så jag tänker inte ens försöka. Men hon har varit en del av mitt liv sedan vi började samma förskola i tvåårsåldern och drygt 21 år av vänskap sätter sig djupt. Även om vi inte har möjlighet att träffas så ofta som jag skulle vilja präglas våra möten alltid av någon slags trygghet. Jag känner henne utan och innan, precis som hon känner mig. Det spelar ingen roll hur många månader som gått, när vi ses blir allt som vanligt igen. Som det ska vara.

Det här inlägget är en del av Emilys bloggjulkalender, du hittar alla mina luckor i kategorin julkalender 2014.

Leave a Reply

