Lucka 9: En bild från din arbetsplats/skola

Processed with VSCOcam with g3 preset
Jag har uppenbarligen inte tagit så många foton i skolan eftersom det här var det enda jag hittade. Den säger väl i för sig ganska mycket om hur den här terminen sett ut, noll ork och obefintlig motivation.

Hursom, min skola är ju Lunds Universitet. Jag går kandidatprogrammet strategisk kommunikation som ligger på Campus Helsingborg. Vad stratkom egentligen betyder är lite luddigt, men vi läser framför allt kurser i PR, marknadskommunikation och internkommunikation. Det som är bra med utbildningen är att det inte bara är “vanliga” kommunikationskurser, utan även lite stadskunskap, socialpsykologi, retorik, grafisk design och så vidare. En blandning av roliga saker helt enkelt. I vår har jag praktik på en PR-byrå i Stockholm och nästa höst bär det av till San Francisco för utbytestermin. Det är nog en av anledningarna till min bristande motivation, nu när det är så himla nära tills vi får lämna skolan och göra roligare saker så är det svårt helhjärtat engagera sig i olika forskningsmetoder.

Det här inlägget är en del av Emilys bloggjulkalender, du hittar alla mina luckor i kategorin julkalender 2014.

Leave a Reply

