Lördagsnöjen

För första gången på länge kommer här ett inlägg om något nära i tiden. Nämligen mina lördagsäventyr! Tyvärr tog jag beslutet att lämna kameran hemma, så mobilbilder får duga för den här gången.

Jag började dagen med att besöka gymmet efter en veckas sjukfrånvaro. När jag trots detta satte personbästa i marklyft blev jag så här glad:
Processed with VSCOcam with c1 preset
När jag svettats klart tog jag tåget till Lund och mötte upp Hanna. Hon och jag skulle nämligen äta lunch med Oskar på Ved som ligger vid Mårtenstorget.
Processed with VSCOcam with c1 preset
Det visade sig vara ett ypperligt ställe för lördagslunch, speciellt om man äter kött. Om inte fanns åtminstone denna skapelse, så jag var nöjd.
1417885141.379305.IMG_5329 Lokalen är jättemysig och perfekt för en decemberlunch. Pluspoäng för den mycket selfiekompatibla badrumsspegeln. Hej hej.
Processed with VSCOcam with c1 preset
Efter lunchen promenerade Hanna och jag hem och vilade lite tills My dök upp. Det var dags att förklara bubbelklubbens första möte öppnat (egentligen skulle vi bara ses och dricka prosecco men efter att jag kläckte det briljanta namnet var vi ju tvungna att använda det).
Processed with VSCOcam with c1 preset
Anledningen till bubblet var framför allt att Hanna och jag köpt biljetter till Silvana Imam på Babel senare på kvällen. Efter att ha lämnat My i de trygga händerna på andra baltaggade studenter tog därför vi tåget mot Malmö. Processed with VSCOcam with m5 preset
Innan Silvana gick på spelade DJs från Systerkollektivet. Det är inte helt svårt att få den crowden att dansa när man bara spelar Beyoncé och gamla hiphop/r’n’b låtar från tidigt tvåtusental, men jag är inte den som är den.
Processed with VSCOcam with m3 preset
Sen gick hon äntligen på (02.50…) och var SÅ JÄKLA GRYM. Alltså, jag har svårt att hålla mig för tårar när hon kör igång. Det är så mycket styrka, motståndskraft och kampvilja som bara sprutar ur henne vilket gör hennes konserter till så mycket mer än bara musiktillställningar. Det var fantastiskt och gjorde mig mer pepp än någonsin på att konkret dra mitt strå till stacken för att rätta till allt som är fel i det här himla landet.
Processed with VSCOcam with c1 preset
Det enda som är tråkigt med Malmö är att det ligger lite långt bort, så när jag 06.50 rasade i säng förstörde jag redan där chansen till en någotsånär pigg söndag. Så idag har jag mest legat i sängen, vilket i för sig också varit värt.

Leave a Reply

