En julkalender och bild på någon jag älskat i år.

Nu när tentan är skriven och jag “bara” har en b-uppsats kvar att ta mig igenom innan jul tänkte jag att jag sent omsider skulle hoppa på Emilys bloggjulkalender. Tanken är att jag varje dag fram till julafton ska posta ett inlägg med text + bild med den rubrik hon valt. I år är temat året som gått, så jag tänker att det kan vara ett fint sätt att minnas. Eftersom jag är lite sen startar jag på lucka 3, alltså idag. Rubriken är en bild på någon du älskat i år.

DSC04427
Det finns flera kandidater till denna bild och mitt val kan ses som självklart, förutom min familj och mina allra närmaste finaste tjejer förstås. Men det spelar ingen roll, för jisses vad jag älskar honom. Mer och mer för varje år, för varje månad nästan. Det kan låta klyschigt men jag tror att det här avståndet, som i höst har varit tyngre än någonsin, för oss ännu närmre varandra. Det är som att det är lättare att inse vilken lyx det är att ha någon som är så klok, så omtänksam, så smart, så fin när man inte träffas så ofta. Nu har vi snart klarat av hela två år på distans och har bara en termin kvar. Det pirrar i hela magen när jag tänker på att vi snart får bo ihop igen.

Leave a Reply

