En lördag i Mission och ett restaurangtips.

Dagen efter Halloween vaknade vi i den lilla nittiosäng vi på grund av oförutsedda händelser blivit tvungna att dela just den natten. Det var lite trångt men mysigt.
DSC04131
Efter lite frukost övertalade vi trött-Hugo att följa med oss på en promenad till Mission. Det är en av mina favoritdelar av San Francisco. Inte bara superhipstriga Valencia St, där finns det ungefär samma saker som på Söder eller Shoreditch i London. Bra det också såklart, men min bästa del ligger i kvarteren runt 24th Street. Där är det lummigt och varmt, väggarna är täckta av murals och barn åker skateboard på trottoarerna.
DSC04142
Tyvärr tog jag inte så mycket kort när vi var där nere eftersom jag har massor av bilder därifrån sedan tidigare, men det här snygga huset hittade vi innan vi kom till 24th. Då hade vi en plan att gå upp till det givna lördagshänget Dolores Park, men dagen efter en av de största festkvällarna på året ekade den annars proppfulla parken ganska tom.
DSC04151
Vi promenerade ner mot 24th och stannade till på ett café med en fin bakgård.
DSC04146
Det var skönt att vila benen efter den ganska långa promenaden.
DSC04152
Väl uppe på Valencia St igen var det dags för lunch. Vi gick till Loló, en mexikanskinspirerad restaurang som är lite mer fancy än de andra på gatan. Alltså tips tips tips! Så brutalt gott så jag inte trodde mina egna smaklökar.
DSC00971
Viktigt med fokus under menyläsande, det får ju inte bli fel.
DSC04159
Jag åt pankofriterad avocado med någon typ av aioli och syltad rödlök. Som en dröm.
DSC04161
Loló var garanterat en av de bästa matupplevelserna på resan. Åker du till San Francisco BÖR du gå dit, inget snack om saken.

2 thoughts on “En lördag i Mission och ett restaurangtips.

Leave a Reply

