10 dagar

Nu är det tio dagar tills jag landar i San Francisco och jag längtar så mycket att jag nästan sprängs. Visst har jag ungefär 1000 grejer att göra innan dess, men trots det tillåter jag mig att drömma om vad vi ska göra när jag kommer fram.

– Vi ska åka till Alcatraz och se Ai WeiWeis utställning. Jag har aldrig varit på fängelseön så det känns spännande i dubbel bemärkelse.
– Förhoppningsvis kan vi ta bilen till någon av vingårdarna i Napa eller Sonoma. Trots att jag varit i Kalifornien ganska mycket har jag knappt sett något mer än San Francisco och Sausalito.
– På fredagen min första vecka i stan är det Halloween och det känns inte som att det finns något bättre ställe att uppleva det än i USA.
– Jag vill ta mig till Grandview Park som ligger i området Inner Sunset, det är lite långt bort men jag är ju en sucker för fina utsikter så det känns värt ändå.
– På torsdagar har både California Academy of Science och The Exploratorium kvällsöppet och det låter ju som en dröm att dricka vin bland knäppa experiment eller i en regnskog. Det största problemet är att bestämma vilket vi ska välja.
– Sen vill jag göra massor av grejer som jag gjort förut såklart: hänga i Dolores Park, titta på murals i Mission, äta nattmat på Grubstake, brunch på Brendas’, kolla 2nd hand i Haight, lapa sol på taket och promenera i Marinan.

Ni förstår att det finns en hel del att se fram emot. Men hur roligt det än låter längtar jag ju mest efter att kramas med Marcus igen såklart.DSC03409

Leave a Reply

