Rött, gult, orange

I lördags vaknade jag till strålande sol och så där blå himmel som man nästan bara ser i september och oktober. Hösten hade kommit på riktigt till Örebro och alla träd skiftade i gult, rött och orange. I Skåne är det mesta fortfarande brungrönt och jag hade verkligen längtat efter allt det vackra.
Jag och mamma bestämde oss för att utnyttja det fina vädret och begav oss till Oset.
DSC03955
DSC03961
Vi började med att gå en sväng längs Hjälmarens strand.
DSC03983
DSC03998
Det var så vackert att jag blev alldeles pirrig och var tvungen att stanna upp och säga “alltså det är så fint” minst varannan minut.
DSC04005
Så här såg jag ut.
DSC04019
Efter promenaden åt vi lördagslunch på Naturens hus. Mamma gillar inte att posera på kort, men jag tycker att hon blev fin ändå. Plus grejen att man kan sitta ute i bara tröja i mitten på oktober utan att frysa? Så bra.
DSC04028
Efter lunchen gick vi in mot stan igen.
DSC04034
Och hamnade mitt bland alla löpare som sprang Åstadsloppet.
DSC04037
När vi kom fram till Slottet var äventyret slut för den dagen och vi tog bussen hem, med nya fräknar och massor av höstpepp.

Leave a Reply

