Någon annan för en kväll

På torsdag ska jag på sitting för att fira att jag och min klass klarat oss igenom hälften av den 15hp-kurs vi måste traggla oss igenom den här hösten. Det jag tycker bäst om med sittningar är inte mellanfesterna, middagen eller ens lambo, utan något som egentligen är över så fort festen börjar.

Jag pratar förstås om utklädnaderna. Jag älskar att spåna outfit utifrån ett tema och den där stunden precis i början av förfesten när alla ramlar in och visar upp sina kreationer är nästan det roligaste på hela kvällen. På torsdag har vi temat “sådant som slutar på -ist” men hur jag ska förvandlas får vara hemligt ett tag till. Istället kan vi titta på två andra utklädnader från tidigare sittningar.
1461455_10151688133426652_748809903_n
I höstas var temat “vad jag ville bli när jag blev stor när jag var liten” och i vimlet hittades bland annat en obducent, en tysk i oktober(?), en hundförare i Alaska och jag som cirkusartist.
1798501_10152136219438463_1833713294_n
En annan gång skulle vi vara djur och då såg det ut så här.

Jag älskar verkligen hela den här utklädningsprylen, om jag fick bestämma så skulle varje fest ha ett överdådigt totalt genomgående tema och möjlighet att bli någon annan för en kväll. Det vore helt fantastiskt.

Leave a Reply

