Flashback Friday

Nu har jag nästan vaknat till liv efter fredagskvällen. Ja, fredagskvällen. Jag var bjuden på inflyttningsfest hos Alex, John och Jonas i min klass och planerat att svänga förbi en stund för att sedan gå hem och sova tidigt. Det blev inte riktigt som jag tänkt.

Vi (Karin, Nora, Katta, Hanna och jag) började med att hänga lite hos mig men när det började visas allt för många skämtlåtar och youtube-klipp styrde vi stegen mot Söder.
Processed with VSCOcam with f2 preset
Trots att det var trevligt och kul fick Hanna, Katta och jag snilleblixten att inte bara lämna lägenheten och festen, utan även landet. Vi tog färjan till Helsingör och dansade sen resten av natten på borden på Retro, som kvällen till ära hade 16-årsgräns. Fantastiskt. Tyvärr hade jag bara mobilen med mig och alla bilder jag tog är kaosdåliga, men lite så här såg det ut i all fall:
Processed with VSCOcam with m5 preset
Processed with VSCOcam with c1 preset
Dagen därpå hade Hanna och jag bestämt oss för att börja dagen med brunch. Något märkta av gårdagens bravader tog vi oss till Clarion Grand Hotel och Kitchen and Tables amerikanska variant.
Processed with VSCOcam with f2 preset
Processed with VSCOcam with m5 preset
Det var jättegott men lite svårt att ta in, så efter ett tag gick Hanna mot tåget och jag släpade mig hem för att sedan däcka i sängen. Sen låg jag där resten av dagen, enbart med paus för att poppa popcorn och hälla upp ginger beer.
Processed with VSCOcam with m5 preset
En riktig flashback friday från tiden då i princip varje helg liknade denna. Med undantaget att det då inte tog två dagar att bli någorlunda normal igen.

Leave a Reply

