Du såg henne sen föll du som en fura.

Jag älskar att fylla i listor. Det behöver inte ens vara listor, det går lika bra med enkäter eller marknadsundersökningar. Jag är möjligen den enda i stan som blir glad när något företag vill kartlägga mina konsumtions-, mat- eller alkoholvanor. Min kärlek till att svara på frågor kommer antagligen att synas även här, så det är lika bra att börja på en gång. Det här är en lista jag från början hittade hos Vicky men har modifierat lite.

vilken är din favoritaffär? jag älskar att strosa i mataffärer, speciellt i andra länder och speciellt speciellt Whole Foods Market. hängde där jämt när jag bodde i London.
vad har du i dina fickor? nästan ingenting, kanske något gammalt godispapper
vad köpte du senast? ingredienser till auberginegratäng, mumsssss
hur många gånger har du flyttat? jag har bott på fyra ställen i Örebro, ett i London, ett i Stockholm och två i Helsingborg.
DSC02515
är du morgon- eller kvällsmänniska? garanterat morgonmänniska, fast kanske framförallt INTE kvällsmänniska, somnar typ nio.
senaste filmen du såg på bio? woody allens nya, den var ganska söt.
har du blivit sydd någon gång? nej, har klarat mig hittills.
har du någon gång badat naken utomhus? alltså är tveksam här, tror det men är inte säker. i sådana fall 18 år i ett ljummet medelhav mitt i natten.
DSC02398
vad åt du till frukost? vanliga havregrynsgröten med ägg, mjölk, kanel & äpple.
hur såg ditt liv ut för tio år sedan? gick i sjuan och var ganska anonym, hade filmkvällar med mina kompisar och hängde i kyrkans ungdomsgrupp.
har du åkt dit för fortkörning? bästa grejen med att inte ha körkort.
vem gjorde senast något extra speciellt för dig? pappa som använde kontakter för att hitta eventuell praktikplats till mig, så snällt!
vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? vitlök, olivolja, gul lök, havregryn, mjölk
DSC00320
är du blyg? nej, det skulle jag inte säga.
vilken var den sista konserten du var på? maggio på popaganda.
vad heter du i andra namn? anna, fast det är väl egentligen mitt första eftersom det står först i pass osv.
vilka yrken har du provat på? restaurangbiträde, säljare på Systembolaget, musiker, församlingsassistent, au pair, eventpersonal och kanske något jag glömt.
har du varit med om en bilolycka? ja, men inget allvarligt.
har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? det tror jag alla har.
DSC01859
vilken är den roligaste träningsformen? älskar ju att träna det mesta, men jag måste nog säga funktionell styrketräning/crossfit. och yoga!
har du några husdjur? nepp, men ibland får jag ett sånt himla sug efter något litet och mjukt.
vill du gifta dig? ja, oja.
var växte dina föräldrar upp? i Avesta och Hallstavik, heja bruksorten!
har du någon gång ringt polisen? ja, men bara 114 14 när jag och Anna hittade en hund som virrade runt helt själv. fick jättedålig hjälp tyvärr.
IMG_2333
har du, eller har haft, något smeknamn? kallades linnes när jag gick på lilla musikallinjen för superlängesen, men annars är det inget som riktigt fastnat.
vilka är dina största svagheter? har ibland ganska mycket ångest och då blir det svårt att fokusera på annat.

Leave a Reply

