Pannkakor, jurister och expressionism.

I lördags började Hanna och jag dagen med att äta brunch på Viva. Jag hade googlat mig fram till att de skulle ha massor av kallskuret, bacon och amerikanska pannkakor för det humana studentpriset 99 kronor och hade tydligen inte riktigt förlikat mig med idéen om mig själv som vegeterian (eftersom jag inte tänkte på att kött inte ingår i den dieten).

DSC03601

Fullproppade med diverse brunchkomponenter gick vi mot Skissernas museum.
DSC03616
Museet består av ett svenskt, ett internationellt och ett mexikanskt rum, plus en varierande utställning. Den mexikanska utställningen var bra, tråkigt dock att den var så liten.

DSC03619
Trots det var Skissernas museum över förväntan, så lyxigt att ha konst av Grünewald, Matisse och Diego Rivera tillgängligt bara sådär.

Sen hade vi laddat upp för en lugn filmkväll och nästan klarat oss igenom två domedagsfilmer när Judith ringde. Hon var glad och pepp och ville att vi skulle mötas upp. Det kunde vi inte tacka nej till och efter diverse lekar i hennes kollektiv styrde vi stegen mot Lunds.
Processed with VSCOcam with m5 preset
Som den ringrostiga bloggerska glömde jag helt bort att fotografera, tills jag i panik knäppte den här bilden precis innan vi gick. Vi dansade i alla fall som galningar bland alla (lite stelare) juristnovischer, det var så kul.

Leave a Reply

