Det här med framtiden

DSC01060

Jag måste börja med att säga att jag känner mig lite ringrostig i det här med bloggandet. Lite nervös och fumlig, som när man är ny på ett jobb och inte riktigt vet vad som gäller. Trots att jag bloggat sedan jag var ett förvirrat högstadiekid verkar det som att ettårspausen har gjort något med mig. Ni får helt enkelt ha lite överseende med mina stapplande försök tills dess att jag är tillbaka på banan igen. Nu till vad jag egentligen skulle skriva:

Idag skickade jag iväg min första praktikansökan. Efter att ha kollat igenom personligt brev, CV och den text jag snart skulle mejla iväg ungefär femton gånger vågade jag äntligen trycka på send. Jag hoppas så himla mycket på just den här praktikplatsen, men eftersom den är väldigt eftertraktad och den allra första jag söker är oddsen kanske inte riktigt på min sida. Men hoppas, hoppas, hoppas kan man ju alltid. Om den, eller någon av de andra jag tänkt att söka i samma kategori, går hela vägen så får jag förhoppningsvis spendera våren på en plats väldigt långt ifrån den skånska möllan. Det vore så himla fint.

Leave a Reply

