Ja men hej.

Ja, då var jag tillbaka igen. Nästan ett år utan blogg fick vara nog, nu har det börjat klia i fingrarna igen. När en under snart tio år (????) hoppat runt mellan olika plattformar och spridit sitt nonsens i cyberrymden är det tydligen svårt att sluta bara sådär. Så här är jag. Några av er har antagligen följt med från något avsomnade Thousand days och andra har fallit för min ohederliga reklam på diverse sociala nätverk men kanske finns det några som inte har någon aning om vem jag är. Här kommer en kort (…) sammanfattning för er:

1991 föddes jag i gnällbältets högborg Örebro som den första i en syskonskara på tre. Dock fick jag vänta i hela fem år innan nästa unge, Erik, tittade ut. Men sen var det snabba ryck och lillebror Simon kom mindre än två år senare. Mina brorsor är typ det bästa jag vet och jag skulle göra vad som helst för dom. Vi brukar titta på filmer och sjunga och spela och prata och träna och sånt. Det är så trist bo så långt ifrån dem, speciellt nu när de blivit så stora och så mycket händer i deras liv, men det går ju inte att stanna i Örebro bara därför.
2014-07-13 18.05.55 Här är de små gullisarna ca 1999 tillsammans med mormor. Så fantastiskt att alla tre har samma frisyr.
DSC01744
Mina föräldrar är inte så dumma de heller såklart.

Just nu bor jag i Helsingborg där jag pluggar Strategisk kommunikation på Lunds universitet, något jag gjort sedan 2013 och trivs superbra med. Innan jag flyttade hit bodde jag i London och Stockholm och reste en hel del.
Processed with VSCOcam with m5 preset Så här fint kan det vara i NW-Skåne, när det inte är klass 3-storm då.

Det absolut finaste och bästa jag vet (förutom mina bröder) är Marcus. Vi träffades i köket på Burger King i Örebro en septemberdag 2011. Det visade sig att vi hade såväl gemensamma kompisar som en delad passion för resor, mat, Italien, musik som skaver och massor av andra saker. I januari 2012 fattade jag äntligen att vi kanske borde vara mer än vänner och vips så var det vi. Det har det varit sedan dess och jag hoppas att det aldrig ändras. Han bor sedan ett och ett halvt år i San Francisco där han pluggar till copywriter på Academy of Art och jag försöker åka dit så ofta jag kan för annars blir saknaden så ohygglig.
bild 1(1) Här är vi.

Processed with VSCOcam with c1 preset

När jag inte läser tung kurslitteratur om kommunikationsteorier gillar jag att träna till det känns som jag ska dö, laga nya vegetariska rätter, sitta vid havet, störa mina grannar med allt för stark sång och mysa med mina studentkompisar. Som en classic nittiotalsfödd internettjej (eller bara människa) tycker jag även att den här lilla detaljen med jämställdhet och allas lika rätt oavsett kön, etnicitet,
funktion och läggning är en superviktig grej.

Processed with VSCOcam with f2 preset

I vår hoppas jag på praktik på någon fancy byrå (okej den behöver inte vara fancy alls, bara jag får vara med) och nästa höst tänkte jag bege mig till San Francisco för en utbytestermin, om allt går som det ska.

Tills dess är planen att omfamna studentlivet med allt vad det innebär. På bloggen kan ni förvänta er ögonblicksreferat, längre funderingar och förhoppningsvis massor av bilder. Jag ska åtminstone göra mitt bästa. Välkomna!

One thought on “Ja men hej.

Leave a Reply

